Учнівське самоврядування
Максим Ярмолинський – Президент учнівського самоврядування ліцею
Божена Шутак – прем’єр-міністр
Відео-самопрезентація «Фактор успіху Михайла Рибака!».
Відео зроблено для проєкту “Лідер року 2020”. У відео-самопрезентації розповідається про діяльність Президента учнівського самоврядування Михайла Рибака
Ліцей – це мікромодель майбутнього суспільства. Основи громадянського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх однолітків.
Учнівське самоврядування в навчальному закладі сприяє згуртованості шкільного колективу, розвитку творчих і духовних сил, громадської думки, підготовка до дорослого життя. Воно повинно відповідати на такі запитання: Як зростити свідомих громадян України, патріотів своєї держави? Як досягти, щоб діти, вчителі й батьки жили у злагоді цікавим, емоційно насиченим життям? З чого починати? Відповідь на ці питання одна – організація дієвого самоврядування.
З огляду на вищесказане, особливої ваги набуває формування в учнів навичок самоврядування. Це сприятиме оволодінню організаторськими та комунікаційними уміннями, вихованню соціальної активності та відповідальності.
Повноцінному учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організованість, що виявляється у загальній захопленості справою, нових ініціативах, високому рівні відповідальності за спільну справу.
Отже, самоврядування – спосіб життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.
Учнівське самоврядування комунального закладу «Вінницький технічний ліцей» регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових документів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Конвенції ООН про права дитини, Закону України “Про освіту”, статуту ліцею.
Особисті функції учнівського самоврядування
- соціальна функція
- мотиваційна функція
- світоглядна функція
- комунікативна функція
- інтегративна функція
Суспільні функції учнівського самоврядування
- інструментальна функція
- управлінська функція
- фінансово-господарська функція
- посередницька функція
- соціально-педагогічна функція
- превентивна функція
- функція громадського контролю
Взаємодія із педагогічним колективом
Органи учнівського самоврядування взаємодіють із педагогічним колективом ліцею на засадах співпраці, що сприяє творчій діяльності учнів і дорослих. Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню є:
-забезпечення реальних прав та обов’язків органів самоврядування;
-підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу, його органів самоврядування;
-цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу, управління справами закладу.
Процес планування роботи ліцею на навчальний рік здійснюється з урахуванням пропозиції Президенту учнівського самоврядування. У процесі співпраці щороку виникають нові ідеї.
Досвід батьків, серед яких чималий відсоток є працівниками закладів освіти, культури, правоохоронних структур, медичними працівниками тощо, сприяє формуванню в учнів життєвого та соціального досвіду, громадської позиції, самосвідомості та національної свідомості, життєвих орієнтирів відповідно до моральних норм суспільства.
5. СТРУКТУРА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
7. План учнівського врядування І семестр 2021 – 2022